Teoretycznie, temat zupełnie niezwiązany wypożyczalnią aut, a jednak. Nasi klienci to również osoby, które posiadają własne auto, które wiecznie stoi na warsztacie. I … chociaż, teoretycznie dla nas to zasadniczo dobrze, to jednak warto pomyśleć, dlaczego auto nie odpala, mimo, że rozrusznik działa, iskra jest? Może objawy wskazują na niedrożny układ paliwa? Bo, paliwo w baku jest po korek, a samochód jak stał, tak stoi…
Prawdą jest, że najłatwiej znaleźć przyczynę gdy jest widoczna. Dziura w baku, nieszczelne przewody lub pompa. Tymczasem, niewielu ludzi wie, że dzisiejszy skład paliw, zawierający bioetanol, ma ogromny wpływ na korozję w baku. Bioetanol absorbuje wodę, która wytrąca się później w postaci skondensowanej pary wodnej, a wówczas droga do powstania ognisk korozji wewnątrz zbiornika na paliwo jest już beznadziejnie prosta. Kiedyś to były paliwa… chciałoby się rzec. Kiedyś, woda, jako cięższa od paliwa wytrącała się na dnie zbiornika. I tyle. Dziś, skorodowany zbiornik może być przyczyną niedrożnych przewodów paliwa, pompy czy dyszy wtryskiwacza.
Zardzewiały bak trzeba albo wymienić, albo poddać gruntownemu remontowi. Podczas remontu zbiornik trzeba oczyścić, a na koniec pokryć antykorozyjną powłoką od środka. Spuszczone paliwo możesz przechować w szczelnie zamkniętych zbiornikach, przeznaczonych wyłącznie do tego celu. Mechanik powinien również sprawdzić, czy odpowietrzanie zbiornika jest sprawne i w baku nie wytwarza się podciśnienie, które ma wpływ na pracę pompy paliw. Rdza może być przyczyną zatkanego filtra paliwa oraz niedrożnych przewodów paliwowych, i nie ma tuznaczenia, czy zrobione są fluorokauczuku, plastiku czy metalu. Należy sprawdzać regularnie ich szczelność i stabilny sposób zamocowania. Nie wolno lekceważyć żadnych miejsc skorodowanych, popękanych, zwrócić uwagę na mocowania. Pompa paliwa powinna mieć weryfikowaną wydajność, szczelność i w miarę możliwości, stan membrany. Filtr paliwa powinno się regularnie wymieniać.
W naszych samochodach, mimo, że są nowe, regularnie sprawdzamy stan układu paliwa. Dlatego, że chcemy, aby były sprawne przez długi czas, aby nasi klienci nie musieli się martwić autem, które nie chce odpalić albo co jakiś czas gaśnie lub przerywa. Wiadomo, nasze auta są dla ludzi, więc muszą być w nienagannym stanie. Ale, jako właściciel samochodu nie sądzisz, że sprawnym autem lepiej się jeździ? Kiedy wiesz, że nie sprawi ci przykrej niespodzianki gdzieś w trasie? Naszym zdaniem, niewiele czasu, mała kontrola co jakiś czas może zapobiec dużo większej awarii, której naprawa wiąże się z dodatkowymi kosztami. Nie tylko naprawy, ale też choćby wynajmu? No chyba, że postawisz na wynajem długoterminowy, i to my będziemy się martwić stanem technicznym samochodu, którym jeździsz? My zapraszamy! Dobra oferta zawsze się znajdzie!